ארבע שיטות לגיבוי נתונים וקבצים במחשב

אחת הבעיות העיקריות והמורגשות הקיימות בתחום המחשוב היא בעיית גיבוי הנתונים והמידע, או יותר נכון, בעיית חוסר גיבוי הנתונים והמידע. 

אנו נמצאים במציאות כזו שמידע שווה הרבה מאוד, ולווא דווקא בכסף, אלה בפרטיות האישית שלנו, בזכרונות שלנו, ברעיונות שלנו, בתוכניות שלנו, ובעוד המון דוגמאות דומות שאנחנו מאחסנים בקובץ כזה או אחר, בין אם הוא יושב לו במחשב, בין אם הוא שמור לנו במכשיר הסלולרי או אפילו קובץ בענן כלשהו.

אם החלטתם לפרמט מחשב או סתם לגבות נתונים אז חשוב לדעת, לא חסרים דרכים לגבות נתונים!

אנו חיים במציאות שבה מידע הוא עיקר התוכן הדיגיטלי והלא דיגיטלי.

אז נתחיל בפירוט של כמה מהדרכים שאני באופן אישי מאוד ממליץ עליהם.

  1. דיסק און קי – במצב בו נרצה לגבות נתונים בנפח שהוא לא גדול יחסית, נניח עד 128 ג’יגה, נוכל למצוא את הפתרון הנוח ביותר בהמצאה תוצרת כחול-לבן שתתלבש לנו ישירות על צרור המפתחות,  הדיסק און קי. פשוט העבירו לתוך הדיסק און קי את כל הקבצים שאתם צריכים ורוצים לגבות והנה לכם גיבוי אמין, פיזי ונמצא איתנו תמיד ובכל עת. רצוי וכדאי להשתמש בו במידע שאנחנו צריכים ורוצים שיהיה נייד ונגיש בכל מקום.
  2. הארד דיסק חיצוני – רעיון גיבוי נוסף הוא הארד דיסק חיצוני. בעיקרון, אין הבדל משמעותי בין דיסק און קי לבין הארד דיסק חיצוני. שני ההבדלים העיקריים הם נפח האחסון, בהארד דיסק הוא יהיה בדרך כלל גדול ומהיר יותר, וההבדל הנוסף הוא האפשרות לתלות אותו בצרור המפתחות. זה הכל.
  3. גוגל דרייב – אפשרות נוספת היא גיבוי בענן. ניתן פשוט להעלות את הקבצים שנרצה לגבות על גבי הענן של גוגל באמצעות כלי הגוגל דרייב שפתוח לכל מי שעובד עם ג’ימייל. שימו לב, הגבלת השטח הוא עד 15 ג’יגה אחסון למשתמש חינמי ו-100 ג’יגה אחסון למי שיחליט לשלם לגוגל כ-8 ש”ח בחודש על מנת להנות ממנוי פרימיום של גוגל.
  4. מחשב נוסף – אפשרות נוספת היא לגבות את המידע והנתונים ממחשב אחד למחשב נוסף שנמצא ברשותכם. אפשרות פחות מומלצת, אבל גם היא אפשרות קיימת.

באופן אישי, אני מאוד ממליץ על אפשרות הגיבוי בענן באמצעות גוגל דרייב, אני יכול להעיד על עצמי בכך שאני מקפיד לגבות בדרייב האישי שלי את כל האמצעים הדרושים לי בין אם לעסק של האתר בו אתם נמצאים ובין אם מדובר בקבצים הנוגעים לחיי האישיים.

זכרו, אין סיבה לגבות רק במקום אחד את הנתונים והקבצים היקרים לכם, בעצם כמה שיותר – יותר טוב.

אין לדעת איזה מידע ישמש אתכם בעתיד!

דילוג לתוכן